PILATES - Fit nejen po porodu

 aneb boj proti bolavým zádům
 


Joseph Hubertus Pilates (*1880  +1967) se narodil v Německu. Jako dítě trpěl řadou chorob, což ho vedlo k vytvoření důmyslného souboru cvičení díky kterému se během svého života mohl plně věnovat náročným sportovním a pohybovým aktivitám. Cílem metody je propojení a vědomá souhra těla a mysli. Po odchodu z rodného Německa se přestěhoval do Anglie, kde během první světové války působil v internačním táboře jako zdravotník. Pomáhal vojákům upoutaným na lůžko pomocí jeho metody a strojů se rehabilitovat. V r. 1926  odjel do New Yorku, kde se svou manželkou založil první pohybové studio. V New Yorku působil až do své smrti, kde v jeho práci pokračovala jeho žena Klára. Za svého života získal řadu příznivců z řad slavných osobností, především herců a tanečníků.

 

Motto Joseph Hubertus Pilates:

"Pokud je vám třicet a jste nepohybliví a neforemní, v tom případě jste staří.
Pokud je vám šedesát a jste pružní a silní, jste mladí."

"Po deseti hodinách se budete cítit lépe,
po dvaceti hodinách budete lépe vypadat,
po třiceti hodinách budete mít nové tělo."

 

Pilates nebo metoda Pilates, je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Cvičení Pilates je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. Tím, že metoda klade důraz na zpevnění hlubokých břišních svalů jako opory pro páteř, je páteř méně namáhána. Veškerý pohyb zde vychází ze stabilního středu, tzv. Powerhouse = centrum síly.

Správně vedený Pilates dokáže efektivně posílit právě těhotenstvím oslabenou oblast břicha, beder a pánevního dna, což vždy znamená snížení bolesti.

Během těhotenství se u většiny žen oslabuje bránice, nejdůležitější dechový sval, který v souhře se svaly břišními a s pánevním dnem také pomáhá správně držet páteř. Proto je třeba dostatečně věnovat pozornost správnému dýchání.

Cviky vypadají velmi nenápadně, většinou se cvičí v nízkých polohách na podložce (z angličtiny MATWORK). Cvičí se celé sestavy cviků, přičemž cviky mají přesně daný sled i počet opakování. Není důležitý jen výsledný cvik, ale postup, jak k cíli dojdete.  Účelem dané sestavy je vždy posilování nebo protahování konkrétní svalové skupiny. Jednotlivé cviky mají fázi posilovací i protahovací.

Je dobré si uvědomit, že metoda Pilates není jenom cvičením po dobu, kterou provádíte cviky. Pilates je cvičením s celkovým přístupem k člověku, tj. tělu i duši člověka. Učíte se své tělo vnímat, znát, nacházet souvislosti v jeho fungování. Učíte se své tělo ovládat, správně a efektivně využívat, získávat nad ním kontrolu. Učíte se jak se svým tělem správně zacházet. Toto vše vede k zodpovědnému přístupu k sobě samému.

 

Komu: ženám nejen po porodu
 

Hodiny PILATES AN(N)O!  si můžete zvolit ze tří forem:
 

  • SKUPINOVÝ UZAVŘENÝ KURZ pro max. 6 -7 osob.  Kurz je určen převážně pro maminky cca 3 měsíce po porodu. Hodiny poběží ze začátku 1x týdně (neděle), po dohodě můžeme jet i 2x týdně (neděle a úterý). Kurz trvá 8 hod. (1 hod. = 60 min.) Začíná se úvodní hodinou, kde budete seznámeny o principech Pilates, s anatomií části těla, s dýcháním, základními výchozími pozicemi pro cviky aj..
    Vyučuji metodou FYZIOPilates.

Výhody: 
- lepší návaznost jednotlivých lekcí
- rychlejí pokroky
- efektivnější cvičení
- pouze pro přihlášené

 

  • OPEN (OTEVŘENÉ) LEKCE jsou uvedeny v rozvrhu. Pro vstup do hodiny je nutné absolvovat úvodní hodinu. Pokud máte o otevřené lekce Pilates zájem, prosím, kontaktujte mne na níže uvedeném e-mailu či telefonu.
    Otevřené lekce v současné době jsou určené začátečníkům, kteří absolvovali SKUPINOVÝ UZAVŘENÝ KURZ a mírně pokročilým.

     
  • INDIVIDUÁLNÍ HODINY po telefonické dohodě s instruktorem

 

Přihlášky či více informací na anno@pilatesjitka.cz nebo volejte 777044137



REFERENCE NA KURZ:

Jakešová Ivka napsala: "Pokud někdo váhá, jestli začít cvičit pilates s Jitkou, obírá se jen o čas, který by už dávno mohl trávit právě na jejích hodinách. Bez nadsázky lze říct, že je Jitka jednou z nejlepších instruktorek pilates. Nejenže je profík a cvičení s námi ji baví, ale navíc dokáže všechny motivovat k větším výkonům a následně i pochválit. Výborné je i to, že se každému snaží věnovat individuálně a hlídá, jestli cvičí správně. Za sebe musím říct, že jsem váhala dlouho a zpětně vím, že jsem měla začít cvičit dřív. ............."

 

POKUD SI CHCETE PŘEČÍST CELÉ HODNOCENÍ ČI DALŠÍ HODNOCENÍ KURZU Pilates - Fit nejen po porodu, klikněte ZDE 

 

TOPlist
aktualizováno: 31.01.2020 11:36:01