SENIOR Pilates



Není senior jako senior! :-)

 

Cvičení vychází z metody Pilates, ale je přizpůsobeno starším lidem (vhodné od 55 let a výše....). Jedná se o cvičení na podložce, kdy pomocí jednoduchých cviků posílíme centrum síly = střed těla, hluboké svaly zad a zaměříme se  na celkovou pružnost páteře, která s postupem věku tuhne. Hodiny jsou zaměřeny také na posílení pánevního dna, hlubokého stabilizačního systému páteře, který má velký vliv na správné držení těla a tím i na odstranění bolestivosti zad. Cvičením rozvineme koordinaci, sílu, rovnováhu a dýchání. Správné dýchání je pro cvičení Pilates základ -> pomáhá zlepšit okysličení krve, podporuje její cirkulaci a tím se zlepšuje práce svalů a zvyšuje efektivita cvičení. Cvičení formou Pilates přináší fyzické i psychické zlepšení v každém věku.

Cvičí se s využitím různých pomůcek (therabandy - průžné gumy, masážní míčky, overbally, velké míče, Pilates kruhy a použijeme i standardní židle k sezení aj.)

 

Všeobecný účinek pohybových aktivit u seniorů:

  • Zvýšení funkce srdce a plic
  • Zlepšení metabolismu lipidů
  • Kontrola / úprava tělesné hmotnosti
  • Zlepšení nervosvalové funkce
  • Vyšší schopnost provádět aktivity běžného života
  • Snížení deprese a strachu
  • Zlepšená kvalita života a wellbeing

 

Na co nezapomínat:

  • cvičit minimálně jednu hodinu po jídle
  • při cvičení se soustředit, vnímat vlastní tělo, vlastní pocity
  • cviky provádět přesně, pomalu, vedeným (kontrolovaným, řízeným) pohybem
  • cvičit do „příjemné“ bolesti
  • vytvářet si pohybovou a smyslovou představu „správného“ držení těla v jednotlivých polohách, při jednotlivých pohybech
  • zajistit dostatečný příjem tekutin (snižuje se pocit žízně, zvyšuje se riziko dehydratace)
  • a všeobecně dodržovat zásady zdravé výživy (dostatek ovoce, zeleniny….)

 


REFERENCE:

@ Cvičení s Jitkou mi přináší úlevu, radost. Zkusila jsem již více cvičení, ale s paní Jitkou hodnotím hodiny jako nejlepší. napsala Táňa Pražáková

TOPlist
aktualizováno: 31.01.2020 11:36:01